23 Şubat 2015 Pazartesi

90'larda Çocuk Olmak.



80'lerin yeri hep ayrıdır bizde,yaşamasam bile ayrı bir ilgi duyarım 80'lere...90'larda doğdum ben,ama 80'lerin esintisi vardı gene o yıllarda.teknolojinin o yayılmadan önce ki son yılları.Mahalle maçlarının,misketlerin,saklanbacın,tasoların son demleriydi 90'lar.Biz şanslıydık aslında sokakta oynayan son nesil olarak.Hala var mı bilmiyorum,bizim zamanımızda 9 aylık,alman kale falan vardı,Hala aklımda sektirmeyi bilmeyen çocuğun tamam ben geçerim kaleye diyişinde ki çaresizlik.

        Özlüyorum o yılları.Açıkcası o yıllara nazaran durumumuz gayet iyiydi.Mc donalds'ın revaçta olduğu yıllardı,haftada en az 1 kere babamla Mc'donalds'a  giderdik,çocuk menüsünün yanında verilen seçebileceğin 11 çeşit action figürlerin hepsini alırdım.Oyuncaklarım vardı,bilgisayarım yoktu,ve oyuncaklar çok mutlu ediyordu beni.Yerden yüksek ne kadar salakça,ama bi o kadarda güzel bi oyundu ozamanlar.Kaldırımlar boştu ozamanlar rahatça oynayabilirdik.Bence eskiden karın daha fazla olmasının sebebi küresel ısınma falan değil,yıllarca git gide çoğalan araba ve insan çokluğu.eskiden istanbulun en alçak noktasında bile bileği geçen kar kalınlığı olurdu,şimdi tutması için 2-3 gün boyunca yağması lazım.Birde eskiden şimdi ki gibi kalleşce arkadaşlıklar yoktu,biz avcumuzu cam parçasıyla keser,tokalaşır acımamış gibi yaparak kan kardeş olurduk.Mahalleden istediğimizin kapısını çalıp 1 bardak su isteyebilirdik.Güven vardı eskiden.Burda çok yaşlıymışım gibi konuşuyorum ama gerçekten 10-15 sene çok şey değiştiriyor.Atariyi ömrü hayatı boyunca duymamış bir nesil yetişiyor.Azmı kafa yorardık o silahın ekrandan o kuşları nasıl vurduğuna.

         Mahalle maçlarınıda unutmamak lazım,aldım verdim ben seni yendim gibi adaleti sağlayan bir düzen vardı mahallede,kimse o yargıya karşı gelmezdi,gerçi arada itiraz edenler olurdu siz çok güçlü oldunuz diye,ama orda gene yargı devreye girerdi,yaşça büyük olan,veya topu çok iyi oynayan kişilik,tamam sizden başlasın veya size 3 avans gibi adil yaklaşımlarda bulunurdu.Kaleci oyuncu tabiri bizim zamanımızda gelişmiş bi pozisyondur,kaleci aynı zamanda orta saha oyuncusu hatta kimi zaman forvet olduğu görülmüştür.Mahalle maçları üzerine orta kalınlıkta bir kitap bile çıkabilir aslında.
        Bide 90'larda müzik kültürümüzde pek bir havalıydı.Çelik,Sezen Aksu,Tarkan,İzel,Sertab ve daha nicesi.Nasıl zor zamanlarsa artık ozamanlar,bir tane normal şarkı,klib bulmak kolay değil,herkes kafasına göre,herkes saykodelik.Tabi biz ozamanlar rock'cı falan değiliz,gerçi ozamanlar müzikle pek aramız falanda yoktu oyunlardan ve okuldan.Ama Sertab Erenerin sakin ol klibi,günlerce rüyalarımdan çıkmamıştı esasen.
         Kısacası özlüyorum 90'ları,Barış abimizi,Kaygısızları,tetrisi,Pokemonu,çatapatları,ardımızda bıraktığımız herşeyi...

1 yorum: