23 Şubat 2015 Pazartesi

Anne Ben Ateist Oldum.



       Ateist olmak... Ülkemizde sizce ne kadar hoşgörüyle karşılanır ?  Hırsızlık yapmak,işkence etmek,taciz etmek ve hatta tecavüz etmek bile bu ülkede normal karşılanırken bir insana ateist olduğunuzu söylediğiniz anda sizden buz gibi soğuması işten bile değildir.Ama şu işe bakın ki bu saydıklarımın hepsini yapanlar da müslüman kesimidir.

       Bu başlık altında neden ateist olduğumu,ne gibi değişiklikler olduğunu,iyi veya kötü yanları olup olmadığını yazmak istiyorum.Öncelikle nasıl ateist olduğumdan başlayalım.Yanlış hatırlamıyosam Lise 2 nin ortalarına doğru,yavaş yavaş sorgulamaya başlamıştım.sorgulamaya başladım ama hala geceleri yatarken dualar ederdim,bayram namazlarına gider,tanrıdan af diler tövbeler ederdim.Çok basit bi şekilde düşünmeye başladım,şu Evren 15 milyar yıldır var, Dünya 4.5 milyar yıldır, İnsanlık 200.000 yıldır, hak din diye iddia edile İslam ise sadece 1500 yıldır var.Bu yoldan ilerlemeye karar verdim,tanrı ne yapmış olabilir ki bu kadar milyar yıl,ne insanlığı yaratmak aklına gelmiş nede dinleri en başta göndermek.

Araştırmaya başladım,ilk olarak kuranı okumakla başladım işe.Evet çoğu müslüman gibi bende gönderilen kitabı okumadan inanıyordum dinime,ilk okuyuşumda pek anlayamadım,düşündüm ben mi salaktım acaba,hani tanrı onu en anlaşılır dilde yazmıştı.Tekrar okudum daha iyi anlamaya başladım ve sonunda 3 kez hatim etmiştim.Sonra bilim kitaplarına yöneldim,evreni araştırmaya başladım,karadelikler,solucan delikleri,galaksiler,yıldızlar,ne gelirse aklınıza,bu imkansızdı,böylesin geniş bir evren,sadece tek bir ırk için gönderilmiş bir DİN. Daha çok araştırmalar yaptım, ateist olanların hikayelerini dinledim,mantıklı geldi bir çoğu,sonra incili okudum,onda da çelişkiler buldum,Anladım ki gerçek bir din yok.

          Tabi yukarıda anlattıklarımı özet geçerek yazdım,bu kadar kolay olmadı,aylarımı hatta senelerimi aldı dinleri terk etmem.Ateizmi seçmemin nedeni kesinlikle ve kesinlikle dinden kaçmak değildi.ama ne yalan söyliyim,dinleri reddettikten sonra bi rahatlama geldi.Ama bu rahatlama ne saygımı,ne terbiyemi nede davranışlarımı etkiledi,ben gene aynı bendim,Ateist oldum diye,etrafa kötülük saçan,önüme gelene tecavüz eden,saygınlığımı yitiren,herkesin nefret ettiği biri haline gelmedim.Gerçi bana kazandırdığı bişeyde olmadı,ama kendi bildiğim doğrular üzerinden hareket etmek beni hep rahatlattı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder